no82,5
aktsioon:
pekingi ooper
Teater NO99 ühekordsete aktsioonide mõte on lihtne: teha midagi, mille kordamine ei ole samal moel enam võimalik, huvitav või mõttekas. Ehk vastupidi: ainult üks kord tehtuna peaks see olema saavutatav, põnev ja tuumakas. Ning üks lähtealus on veel. Moraalse absoluudi seisukohalt on igasugune õnnestumisele määratud ettevõtmine läbikukkumine.
20. jaanuaril 2009 toimus Teatris NO99 teatrimängude aktsioon. Siin oli rambivalguses taas näitleja. Kus on tema vaimsete võimete piirid? Aga füüsiliste? Kas peab üldse küsima näitleja võimete piiride järele või on huvitavam see, mida näitleja nende piiride sees suudab?
Kust läheb päris mängu ja teatrimängu piir, millal näitleja mängib, et ta mängib ja millal ta päriselt mängib? Kas publik teeb vahet?
Pekingi ooper oli osa NO83 Kuidas seletada pilte surnud jänesele prooviprotsessist. Publiku ees ja koos publikuga mängiti:
* kuulsat Peter Brooki numbrite lugemist
* karu ja jahimees
* tooli keeramist
* koorilaulu mida keegi veel kuulnud pole
* tooli keeramist
* koorilaulu mida keegi veel kuulnud pole
* pekingi ooperi stseeni varas ja valvur
Õhtu teises pooles andis Mirtel Pohla rollisimultaani kõikidest oma repertuaaris olnud ja olevatest rollidest.